Det blir sällan som man tänkt sig

2009-12-07 @ 01:13:08

Hade ju tänkt baka lussebullar och göra knäck med barnen idag men som vanligt så blir det sällan som man tänkt sig. Gick upp vid 09:30, åt frukost och slängde in två maskiner tvätt. Sedan åkte vi för att handla alla ingredienser till lussebullarna och knäcken men i affären så bestämde sig plötsligt barnen för att dom ville göra pepparkakor också, så vi sköt upp lussebullarna till nästa gång barnen kommer eftersom det inte skulle hinnas med, knäck hann vi inte heller med så det får vi också ta nästa gång. Åkte även förbi djuraffären för att klippa Molles klor och sen hem och baka pepparkakor. Det var mysigt, barnen tycker verkligen det är kul att baka, tänkte vi skulle försöka hinna med ett pepparkakshus också nästa gång.
Tjejerna bildade en pakt och attackerade mor och far och övertalade oss om att Molle skulle få följa med till pappa. Det gick för sig idag, så efter middagen packades Molle + bur och tillbehör ner och kördes tillsammans med flickorna till pappa, de var så glada att han fick följa med :) Så nu har vi varken barn eller Molle här hemma, det är TYST på både gott och ont.
När jag kom hem efter att ha lämnat barnen vid 20 tiden så fick jag för mig att jag iallafall skulle baka lussebullar, Jocke hjälpte mig (han gjorde det mesta) och vi höll på till kl 23. Dom blev SKITGODA :)

Imorrn är det skola på dagen och sen jobb på kvällen/natten, borde sova för länge sedan för att orka med det.
Så natti natt kära vänner!
Här kommer lite bilder från dagen:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentarer

Postat av: Lena

Åh så mysigt ni har det. Dessutom noterade jag att ni har gasspis. Lyckos dig.

Postat av: Noelia

Nää fy tycker inte alls om gasspisen, blir inge bra när man bakar tycker jag, hade ju det i förra lägenheten också men lärde mig aldrig att tycka om den. Tror man måste ha nåt knep för att det ska bli bra, och det knepet har jag inte listat ut än.

Varför tycker du att det är bra?

Postat av: Lena

För att det går så mycket fortare när man använder spisen.Woka till ex är överlägset på gasspis När det gäller ugnen så rekommenderar jag en termometer. då har du koll på att det är rätt värme. i de lägenheter jag bott som haft gasspis har jag varit lycklig:)

Postat av: Noelia

Jag missförstod tyckte det stod gasugn, jag gillar gasspisen men inte gasugnen.

En termometer ska jag prova med :) Tyty


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback