Brrr kallt!

2009-10-01 @ 23:59:09

Jaha då var det oktober och pang sa det så blev det skitkallt, i alla fall på morgonen. Jag måste åka iväg med barnen för att köpa vinterkläder och vinterskor, Claudia får nog ha tvådelat i stället för overall i år, det blir lite lättare så nu när hon går i skolan och Nadja får också tvådelat. Vad det blir återstår dock att se men har sett att intersport har jättemycket fint. I vintersko väg blir det nog Superfit Goretex till Claudia hon hade dom för ett par år sedan och dom är superbra, väger nästan ingenting och är jättevarma. Tidigare har vi haft antingen Ecco Goretex eller Viking Goretex men ska nog prova superfit i år igen får se vart jag kan hitta dom bara minns inte riktigt vart jag handlade dom förut.
Till Nadja är det svårare vill helst att hon ska ha ungefär likadana.
Egentligen är jag sent ute vi brukar köpa allt sånt här i augusti eftersom jag vet att det så snabbt tar slut i butikerna får hoppas att så inte är fallet i år.
Inte för att det är dags att använda sånt än för även om det är kallt på morgonen så blir det ju betydligt varmare på dagen men det känns skönt att ha det färdigt om det skulle bli kallare eller om det (gud förbjude) plötsligt skulle börja snöa och sen är det ju skönt att ha den utgiften ur världen det är ju inte direkt billigt sånt här tack och lov så delar jag utgiften med tjejernas pappa.
Det är inte lätt att klä barnen när det är sånt här väder kallt, varmt, kallt varmt.
Gud vad jag svamlar nu är det sovdags.
Natti natt!

Vinterskor till Claudia

 

Fodrade regnstövlar, dom röda blir det nog


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback