Long time...

2009-10-27 @ 13:05:06

Ja nu var det några dagar sedan jag bloggade har haft mycket att göra och varit helt slut men nu har jag lite tid och tänkte uppdatera lite.

I torsdags var vi hemma hos barnens farmor och åt middag, hon hjälpte mig att lägga papiljotter (eller hur det nu stavas) i barnens hår och jag provsminkade dom innan fredagen då vi skulle upp tidigt för att göra iordning barnen inför halloween på skolan.

Fredagen var min sista dag på praktiken, buhuuu :(
Nadja hade med sig sin bästa kompis Filippa hem. Vi åt middag hemma sen åkte vi och kollade på Jockes hockeymatch och efter det hem för lite fredagsmys, Filippa sov över här.

Lördag: Claudia ville inte gå på baletten så vi struntade i det och åkte iväg till kärrtorp där dom hade en klädbytardag i lekparken, jäklar vad jag fyndade. Köpte tre par schyssta skor, två spel, en leksaksponny som kostar över 300 kr ny, en bilstol, några tröjor och byxor till båda barnen. Allt var hur fint som helst och gick på 300 spänn, sick!
Nadja & Filippa ville vara hemma själva så det fick dom. När vi kom hem tog vi det lite lugnt innan Jocke åkte till Mange för en grabbkväll. Filippa åkte hem vid 17 och då åkte barnen och jag hem till min mamma och käkade middag där. Lillebror Mathias är hemma från Sundsvall så det var extra roligt tyckte barnen.
När vi kom hem tittade vi på en film.

På söndagen var det basketmatch för mig, barnen, Jocke och Mathias var med och kollade, tyvärr förlorade vi med 5 poäng men det var kul med lite publik, barnen tycker det är jättekul när mamma spelar :)
Efter matchen åt vi på Mc Donalds innan det var dags för mina små älsklingar att bli hämtade av pappa.

När barnen hade åkt hoppade jag in i duschen och åkte och mötte upp Lina för turnering på Krukan som tyvärr var kall kom långt, men nära skjuter ingen hare.

Måndag: HÖSTLOV!!! Så skönt, hade tänkt och ta det lugnt och njuta men blir till att jobba lite extra ons, tors och lördag natt. Men det är trevligt med lite extra pengar speciellt nu eftersom vi precis lagt ett bud på ett radhus :)
Vi har högsta budet so far, håll tummarna!
Vi var och shoppade lite i skärholmen igår, efter det åkte vi och kollade på huset som vi fastnade för och efter det middag och pokerdealer skola hos Lg och Sofia. Sofia håller på att lära sig att deala så hon kan jobba lite extra så jag hjälpte henne lite igår.

Varsågod Karin här kan ni se hur radhuset ser ut.
Det är lite att göra som att måla väggar i alla sovrum, byta golv och fixa köket och lite annat smått. Men det ska bli kul. Om vi nu får det så kommer det framöver säkert bli en massa före och efter bilder i bloggen :)

Idag ska jag bara ta det lugnt och läsa ut min bok som jag måste skriva en recension på, det ska vara klart på måndag och jag har inte ens kommit halvvägs. Jocke är iväg hemma och ska fixa lite hemma samt prata med en mäklare så han får sin lägenhet såld.

Picture time!

En liten tandlös tös, 4 borta nu varav de två översta har hon ramlat och slagit ut.


Nadja provsminkas och farmor fixar håret


Claudia vill också ha ett sår, fast  på armen


Varsågod ett sår på armen


Och lockigt hår som storasyster


Hahaha Nadja sov med sina papiljotter och blev jättelockig


Inte alls nöjd, så lockarna fick tvättas bort, hihi


Mycket bättre


Mina sötnosar






Kommentarer

Postat av: Gia

Huset är verkligen jättefint. Och det som ska fixas är ju bara lite ytligt. Köket ser ju jättefint ut, vad ska ni göra om där? Coolt med vindsrummet! Håller tummarna stenhårt för att ni får det. Kram

Postat av: Noelia

Ja visst är det Gia :) Vindsrummet gillar jag också som fan, om vi får det blir det ett STORT gästrum till att börja med och då jäklar får ni komma och hälsa på :)

Köket är inte alls så fint, luckorna och lådorna är avskavda bl.a Helst vill jag ha ett helt nytt kök men vi får se hur det blir.

Tack för att du håller tummarna :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback