Helgen

2009-09-20 @ 22:51:05

I lördags morse kom Gia och Co vid 10 tiden för att hämta nycklarna eftersom dom skulle låna min lägenhet över natten. Sen åkte dom iväg  på sitt, hoppas och tror att dom hade det bra i Stockholm. Vi fick en inbjudan till Åland, vi nappade direkt och hoppas vi kan hitta en helg som passar oss alla, vore mycket trevligt.
Strax efter att de åkt iväg så åkte jag för att träffa Nillan på stan, vi började med  att luncha och sedan titta lite i affärer, Nillan har det lite jobbigt med ryggen just nu så det blev inte så många affärer innan vi fick sätta oss för att fika igen, desto trevligare dock det är ju lite lättare att prata när man sitter ner än att irra runt i butiker med massa folk. Efter en stund åkte Nillan hem och jag fortsatte kolla lite i affärer.
Det blev inte så mycket shoppat förutom tre söta ljusstakar från Åhlens och denna underbara korthållare i rött. Den innehåller 10 miniplastfickor med plats för visit eller betalkort, jag har blivit lite kär i den :)

Efter stan åkte jag ut till Jocke och umgicks lite, sedan åkte Jocke och jag till ishallen för att kolla på Elliot (Sofias son) som spelade Hockey, skitsöt var han. Sedan åkte vi och kollade lite i affärer och jag köpte som vanligt en massa onödigt kul som t.ex 2 kokböcker (jag har en konstigt kärlek för kokböcker och mattidningar), en träningsbok " Kom i form med Blossom Tainton" ja jag skulle verkligen behöva det, vi får se hur det går med det, ett till koppel till Molle, en picknick filt och lite hushållsprylar.

Sedan var det dags för Jocke att åka och jobba igen och jag åkte på en liten tjejkväll hemma hos Tessan med Lina & Caroline alla hade sina småttingar där utom jag eftersom mina var hos deras pappa, buhuuu. Vi åt god mat och pratade om allt mellan himmel och jord, verkligen, det var skittrevligt vi satt kvar till kl 04 och sedan åkte Lina och jag hem till Lina där jag sov över. Idag sov jag till kl 12 ungefär och åkte sedan för att veckohandla sen hem och städa lite, Jocke kom förbi en stund också med en surprise till mig, ett par fina örhängen, han e ju för söt.

Kl 17:45 åkte jag iväg för att hämta älsklingarna, så underbart att ha dom hemma igen, vi gjorde lite läxor och sedan mös vi lite med tända ljus. Nu sover dom så sött i min säng där jag också ska krypa ner nu.

Summa summarum, jag har haft en underbar helg och TRIVS med mitt liv. Hoppas att ni också haft en bra helg!

Natti natt!

 

 

Kommentarer

Postat av: Jocke

Postat av: Jocke

Ser fram emot att bli bjuden på goda middagar under vintern från nya kokböckerna!!! PUSS...

Postat av: Nolli

Det ser jag också fram emot :)

Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback