Nähe!

2010-08-31 @ 00:17:57

Blev ingen vinst i kvalet idag. Imorgon är sista chansen så ni får hålla tummarna imorrn igen :)

Jag var ute och powerwalkade i 1 1/2 timme, wooow blev inpad av mig själv. Blev dock inget joggande är alldeles för krasslig i halsen fortfarande för det plus att det var länge sedan jag tränade så jag orkade inte, men är nöjd ändå.

Det blev heller inget besök hos Anna & William idag då jag kom på i sista minut att jag hade tvättstugan och ett jätte berg med kläder så jag stannade hemma och tvättade 6 maskiner, bytte lakan och städade istället.

Imorgon är det dags för den första riktiga skoldagen, pirrigt! Jag har fortfarande inte fått svar från jobbet jag sökte i fredags vilket är förståeligt men jag vill veta NU, hoppas hoppas!

Lagade en riktigt mumsig GI middag idag, rekomenderas starkt. Måste laga det till barnen nästa gång de kommer de kommer att älska det :)

Här är receptet:

PAULUNS PASTAWOK


INGREDIENSER (4port)

300g pasta fusilli
1 rödlök
1 röd paprika
1 gul eller grön paprika
150 g broccolibuketter
2 pressade vitlöksklyftor
4 msk olivolja
20 sockerärtor
200 g påläggskött (rökt skinka, rökt kalkonfilé)
mineralsalt och peppar

SÅ GÖR DU:

1. Koka pastan al dente. Låt den rinna av i ett durkslag och skölj med kallt vatten.
2.
Skala och klyfta löken, kärna ur paprikorna och strimla dem. Dela broccolin i små buketter och strimla köttet. 3. Hetta upp olivoljan i en wokpanna (stor stekpanna/gryta). Lägg i vitlöken och löken. Fräs i några minuter, tillsätt grönsakerna och fräs vidare tills de mjuknat något men fortfarande har tuggmotstånd kvar.
4.
Lägg i det strimlade köttet och pastan. Rör om tills allt blir varmt, salta och peppra efter smak. Recept: Paulúns GI-mat (Fitnessförlaget)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback