Enough is enough

2010-07-18 @ 01:10:00

Vid 19 tiden idag så fick Nadja jätte jätte ont i magen igen, hon har ju haft det i ett par månader nu, vissa dagar värre en andra, varje gång vi har varit hos läkaren så har vi gått därifrån som lika stora frågetecken som när vi kom dit. Idag hade hon så ont så hon bara grät och kunde inte stå upp så jag ringde sjukvårdsrådgivningen som tyckte att vi skulle åka in. Åkte till lättakuten på Huddinge och fick träffa världens sämsta läkare, det enda han sa var att det var vanligt bland flickor i hennes ålder och skickade hem oss. I helvete heller tänkte jag och gick in på vanliga akuten och sa att jag ville in på barnmedicin, vägrade gå hem utan ett svar denna gång. Väl därinne fick vi träffa en superbra sköterska och en ännu bättre läkare. Hon frågade massor, klämde och kände samt tog prover och kom fram till att det nog är magkatarr som Nadja har så nu ska hon äta losec i två veckor och sedan utredas hos en barnläkare. Hemskt om det är magkatarr men samtidigt skönt att veta vad det kan vara.
Det är så himla hemskt när ens barn har ont och man inte vet vad det är och kan göra nåt åt saken.

Vi skulle ju äta middag när vi åkte in så det blev ändrade planer var hemma från akuten vid 22:15 så det blev en sen middag men som tur var hade Jocke lagat middagen så det var bara att värma upp. Sessorna somnade sött direkt efter maten. Annars idag var planen att ligga i älta badet och ha det skönt men så fort vi parkerat bilen där så började det regna men inte så mycket så barnen fick doppa sig och sen åkte vi till Anna & William så barnen fick leka av sig lite, sen Farsta en snabbis för att köpa en ny plånbok till mig.  Vi var hemma redan vid 17 så SKÖNT :)

Fick veta en jätterolig sak idag som har tyngt mig en del så himla skönt, bara att tuta och köra nu då. Eller är det så himla lätt? Hihi nu blir ni nyfikna va ;)

Imorgon ska jag bara mysa hela dagen med älsklingarna, det är nästan så att jag hoppas att det regnar massor så vi kan ligga på soffan och kolla på en film och bara ta det lugnt. Vid 16:30 kommer Sacha och hämtar barnen och efter det ska jag se Melissa Horn på Mosebacke, dår får det helst inte regna.

Natti natt!

Kommentarer

Postat av: Cecilia

Bra att du stod på dig!

Hoppas att läkaren har rätt den här gången så hon slipper ha ont mer!

Vi ses i eftermiddag :-)

Kram

Postat av: Nettan

jaa jag blir nyfiken i allafall=)

Postat av: Nina

Att du ens ska BEHÖVA stå på dig är otroligt! Fler och fler läkare har blivit så jäkla SLAPPA! Dom har totalt fel yrke!



//Kram Nina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback