Veckorna går fort

2010-03-10 @ 21:22:08

Tänkte att jag skulle göra en summering, får se hur mycket jag kommer ihåg.

Var ledig tors och fre förra veckan och tog mest igen mig från jobbnätterna, var helt slut hade verkligen ingen ork alls till nånting kändes det som. På fredagen träffade jag Gia, Lena och Gittan och åt lite middag innan vi gick och spelade turneringen på krukan när jag åkt ur turren mötte jag upp Jocke, Jenny, Daniel och Co ute, tog en cider och åkte hem redan vid 01 var som sagt helt slut. På lördagen tänkte Jocke och jag att vi skulle ut och shoppa lite vi skulle bara åka en sväng förbi Karin, Hola & Marie och fika lite men där fastnade vi så när vi sedan kom till farsta stängde alla butiker. Vi hann gå in i en butik och köpa ett varsitt smyckesskrin till barnen, thats it. Kanske var lika bra det så sparade man lite pengar. Vi gick och åt middag istället och sedan åkte vi och veckohandlade efter det bar det hem och bara tog det lugnt. På en lördag, hör och häpna.
Söndagen storstädades här hemma och sen kom älsklingarna efter att de varit på Huddinge sjukhus ett par timmar p.g.a att Nadja hade ont i magen. Läkarna hittade ingenting och trodde bara hon hade något virus i magen.
Hon fortsatte att ha ont på söndag kvällen och på måndagen så på tisdag morgon kl 07 åkte vi in igen eftersom hon nu hade haft ont i 5 dagar.
Det gjordes återigen urinprov, blodprov samt ultraljud och så fick hon lavemang. Men fortfarande inget som hittades. Läkaren lyssnade på hennes hjärta och såg bekymrad ut när han sa att han tyckte att han hörde blåsljud, jag blev livrädd men efter att han lyssnat lite till så hörde han det inte längre, skönt.
Hon har fortfarande ont men det är bättre, vore skönt att veta varför hon har ont. Läkaren frågade henne om hon har mycket i skolan och var stressad men det tycker hon inte att hon är. Hoppas bara det försvinner snart, det är hemskt när barnen inte mår bra och man inte kan göra så mycket åt det.

På måndagen hade tjejerna dans och igår (tisdag) fick dom vara hemma från skolan eftersom vi satt på akuten hela dagen. Idag var allt som vanligt igen, skola och teater för tjejerna.
Imorgon ska Claudia göra ett fotojobb för SL och på fredag ska hon provfilma för en huvudroll i en barndramafilm.
Hon tycker det ska bli jättekul och hoppas såklart att hon får rollen men hon är också fullt medveten om att det är MÅNGA flickor som ska provfilma och att det inte alls är säkert att hon får det, så hon inte blir jätte besviken om hon inte får det.

Tjejerna sover nu så sött och Jocke är på träning, jag ska strax stänga ner här, kolla lite på tv och sedan sova tidigt. Tidigt för mig är om jag ligger i sängen kl 23, haha.


Nadja gör en kanin i gips samt målar den

Färsk fylld pasta med Karljohansvamp, ädelostsås, frästa champinjoner och gröna bönor åt vi igår

Idag åt vi: Linas Doro Wat-Etiopisk kycklinggryta med ris och haricot verts, inget foto dock. Vi äter gratis mat denna vecka eftersom jag vann den där tävlingen :)

Claudia ligger i en cool "läppsoffa" på Alby fejm där tjejerna går på dans och teater



Ni får ursäkta de dåliga bilderna, dom är tagna med min iPhone, jag har blivit dålig på att använda min kamera inte för att den är mycket bättre iofs :)

Natti natt!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback