Sjukstuga och födelsedag!

2010-05-06 @ 21:53:42

Vaknade igår och mådde jättedåligt så jag stannade hemma från skolan, som tur var var Jocke ledig och kunde ta Nadja till skolan, Claudia fick vara ledig. Mådde bättre redan på kvällen men då var det istället Nadja som mådde dåligt. Hon tog stelkramps vaccinet i skolan och fick feber på kvällen, natten var inte rolig med en sjuk Nadja som hade feber och ont i magen, så idag är jag helt slut. Jag var tvungen att vara i skolan fram till kl 12 idag så Jocke var hemma med båda tjejerna och när jag kom hem var det dags att åka till läkaren med Nadja.
Vi fick ju en remiss för att kolla upp hennes mage som hon haft problem med så idag var det dags, typiskt att hon skulle ha feber när de skulle ta massa blodprover, men det gick bra ändå. 6 st rör med blod tog de ur hennes lilla arm, hon var kolugn men jag höll på att svimma när jag tittade på, usch tycker sprutor är obehagliga. Minns inte exakt vilka prover det var men det var ett rör med laktos/gluten ett för sköldkörteln ett för att se blodstatus och de andra tre kommer jag inte ihåg.
Medan vi var hos läkaren fick Claudia följa med Jocke till Lagnö och cykla samt åka lite båt och leka.

Nadja fick lägga sig först ikväll så Claudia, Jocke och jag kunde slå in hennes paket, imorgon bitti väcks hon i vanlig ordning med tårta och frukost på sängen samt presenter.
Jag har köpt 2 par tygskor ett par vita och ett par blå, ett par jeanshorts och två linnen, guinness rekordbok och en mini pc med tillhörande mus och dataväska från Jocke och mig. Claudia har gjort en fin teckning :)
Hoppas hon blir glad, vilket jag verkligen tror, det behövs inte mycket för att göra henne glad.

Tänk att min stora sessa blir 11 år!  Imorgon kväll kommer goda vänner med sina respektive och deras barn och firar stora tjejen med oss.

Nu är det snart dags att sova så vi orkar upp till kl 05:45 imorgon.
Natti natt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback