Ojoj mycket som hänt...

2010-09-21 @ 22:30:58

Först och främst har jag bestämt mig för att ta ett studieuppehåll, hur länge vet jag inte men det känns skönt att ha tagit beslutet i alla fall. Blev ju då tvungen att börja söka ett heltidsjobb och gjorde det. Sökt 3 st och varit på 3 intervjuer den första har jag fått och ska provjobba näst nästa vecka den andra ska jag provjobba på imorgon och på torsdag och den tredje var jag på intervju igår så där har jag inte fått svar än. Tror att det sista är det som är roligast, det är på ett Kortis för barn/ungdomar. HOPPAS! Där jag ska provjobba imorgon är på en förskola på söder och näst nästa vecka är på gruppboendet i Älta, tog tid att få svar men fick det till slut :)
Jag jobbar fortfarande på särskolan ca 15h/vecka men det har blivit lite mer sista veckan pga sjukdomar. Jäklar vad jag trivs där men för få timmar måste ha mer.
Det ska bli så roligt och komma igång och jobba heltid och tjäna pengar så vi kan flytta plus att vi har lite andra planer :) Nu vet jag någon som kommer bli SÅ nyfiken. *vink vink* Karin!

Annars händer det inte så mycket, vardagen rullar på det är fullt ös med jobb, skola och aktiviteter.
Det enda som bekymrar mig just nu är att jag jobbar till kl 16 på dagarna och de veckor jag har barnen så blir det lite jobbigt, eftersom Nadja inte längre har någon barnomsorg så hon måste antingen följa med någon kompis hem eller åka skolbussen till pappa. Det funkar och Nadja tycker det är rätt ok ändå. Man måste ju jobba. Det är en STOR anledning till att vi vill flytta. Vore så skönt om barnen hade gång eller cykelavstånd hem från skolan. Men så är det iallafall nu får väl acceptera det så länge. Hoppas på flytt snart. En annan sak som bekymrar mig är att Claudia blir ledsen varje gång jag lämnar henne i skolan, hon säger att hon saknar mig hela dagarna, gör så ont i mammahjärtat :( När pappa lämnar säger hon inte ett pip. Hoppas det går över snart det är SÅ jobbigt att lämna ett ledset barn.

Nä nu är det sovdags upp kl 06 imorgon.
Natti natt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback