Utan dator

2011-02-10 @ 21:53:14

Min dator är fortfarande död, därav inget bloggande. Fan jag som hade kommit igång med bloggandet igen. Nu har jag fått låna Nadjas dator. Har fan inte råd med ny dator nu när vi ska flytta och alla pengar ska läggas på det så jag får helt enkelt vara utan :(

Den här veckan har gått så himla fort, det är redan fredag imorgon. Har haft inskolning med en liten pojke, världens lättaste inskolning. Han är hur lätt som helst det lilla charmtrollet. Jag har sökt ett nytt jobb på en privat förskola i Huddinge, närmare hem (när vi flyttat). Jag trivs som fan där jag jobbar nu och har helt grymma arbetskamrater, ungar och föräldrar men vet inte hur länge jag kommer orka pendla plus att jag bara har ett vikariat som tar slut i aug, de tror ioförsig att jag kommer få vara kvar längre men det känns för osäkert, vill ha något tryggare. Ska på intervju på torsdag så håll tummarna!

Kommer ni ihåg att jag anmälde mig till Tobias registret i somras för att bli benmärg/stamcellsdonator? De hörde ju av sig i nov och trodde jag kunde matcha med en patient så jag fick åka in och ta en massa tester, de skulle sedan höra av sig inom tre månader för att berätta om det matchade helt och hållet. De var noga med att poängtera att chansen var mycket liten, det är bara 40% chans med syskon så ni kan ju tänka er hur liten chansen är med någon man inte har några som helst blodsband med. Idag fick jag svar och JA jag matchade. Helt sjukt men så jäkla häftigt! Jag kan rädda någons liv, fattar ni hur stort det är?
Nu till kruxet, läkarna verkar inte ha bestämt sig för om de ska göra en transplantation eller inte, ska ringa till dem imorgon för att höra varför men jag antar att det är för att patientens tillstånd är för dåligt. Hoppas de ändrar sig vore kul om lilla JAG kunde rädda någons liv.

Nu är det sovdags, trodde jag skulle få vara hemma och vabba med Nadja imorgon för hon hade ont i halsen och mådde inte så bra när hon kom hem från skolan, men nu verkar hon bättre så vi får gå upp kl 06 som vanligt och kolla hur hon mår då. Hoppas hon inte är sjuk då.

Natti natt!

Kommentarer

Postat av: Nadja

Jag blev aldrig sjuk:)



Puss puss

Postat av: Noelia

Nä jätteskönt :) Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback