En vecka sedan nu.

2009-12-16 @ 22:38:31

Dagarna flyger förbi här och det har redan gått en vecka sedan jag bloggade sist, så jag ska nog ta och sammanfatta lite.
Jobbade ju rätt mycket natt förra veckan och var helt slut så det fanns inte mycket tid eller ork till att blogga. Har väl egentligen inte hänt så mycket här förutom skola och jobb. I fredags var det Lucia På Nadjas skola, i lördags jobbade jag till kl 04:30 och när jag sedan gick ut till bilen så såg jag att jag fått en p-bot på 900 spänn kl 04:28 GRRRRRR!
Hittade en söt och lycklig liten Gia på jobbet som precis kommit tvåa i en stor pokerturnering och satt och firade, henne tog jag med mig hem :)
I söndags sov jag (vi) LÄNGE, tjattrade lite och sedan åkte Gia tillbaka hem till Åland och jag åkte och hämtade barnen.
Måndag, tisdag och idag har vi haft psykologi redovisningar i skolan, har gått jättebra. I måndags var det även dags för Claudias Lucia i skolan när vi kom hem på kvällen pyntade vi granen.
Det har varit jobbigt att ställa om sig från sena kvällar/nätter förra veckan till att försöka lägga sig i tid och gå upp tidigt så även denna vecka har jag varit SLUT, på fredag börjar mitt jullov och den är välbehövlig kan jag tala om.
Barnens jullov börjar redan imorgon. Nadja ringde från skolan idag och ville att fröknarna skulle få en julklapp så jag åkte och fixade det efter skolan idag.
Imorgon händer det nåt skoj, men det är hemligt så jag kan inte skriva om det förns imorgon kväll.

Lite bilder ska ni få sen ska vi sova! Nattii natt.

Lucian i Nadjas skola

 

 

Vi gjorde dessa fina tomtar efter Lucian

 

Lucian i Claudias skola

 

 

 

 

 

Kommentarer

Postat av: Carlos

Advokaten: Är ni sexuellt aktiv?

Vittnet: Nej, jag ligger mest där

Advokaten: Vilken är din födelsedag?

Vittnet: Den 18 Juli

Advokaten: Vilket år?

Vittnet: Varje år

Advokaten: Hur gammal är er son, han som fortfarande bor hemma hos er?

Vittnet: Jag minns inte riktigt, 38 eller 35?

Advokaten: Hur länge har han bott hos er?

Vittnet: I 45 år nu

Advokaten: Vad var de första er man sa till er i morse?

Vittnet: Han sa "Vart är jag, Mona?"

Advokaten: Och varför bekymrade detta er?

Vittnet: För att jag heter är Susanne

Advokaten: Säg mig, doktor..., är det inte så att om en människa dör i sömnen, så vet hon inte om det förrän morgonen därpå?

Vittnet: Blev du verkligen godkänd som advokat?

Advokaten: Var du närvarande när du blev fotograferad?

Vittnet: Skojar du med mig?

Advokaten: Så barnet blev alltså till den 8 Augusti?

Vittnet: Ja.

Advokaten: Kan du redogöra för vad du gjorde vid denna tidpunkt?

Vittnet: Eh...

Advokaten: Hon hade alltså tre barn, stämmer det?

Vittnet: Ja.

Advokaten: Hur många av dessa var pojkar?

Vittnet: Ingen av dom.

Advokaten: Var några av dom flickor?

Vittnet: Skojar du med mig? Jag behöver en ny advokat. Herr Domare, kan jag få en ny advokat?

Advokaten: Hur avslutades ert äktenskap?

Vittnet: Genom döden.

Advokaten: Och vems död var det som avslutade äktenskapet?

Vittnet: Vems död tror du?

Advokaten: Doktorn, hur många obduktioner har ni genomfört på döda människor?

Vittnet: Alla mina obduktioner har varit på döda människor? Vill ni att jag skall upprepa det?

Advokaten: Minns ni vid vilken tidpunkt ni obducerade den döde?

Vittnet: Obduktionen påbörjades kring klockan halv nio på kvällen.

Advokaten: Var herr Danielsen död vid denna tidpunkt?

Vittnet: Nej, han satt på bordet och undrade varför jag obducerade honom...

Advokaten: Doktor, innan ni påbörjade obduktionen, kollade ni om den döde hade någon puls

Vittnet: Nej.

Advokaten: Kollade ni blodtrycket?

Vittnet: Nej.

Advokaten: Kollade ni om den döde andades?

Vittnet: Nej.

Advokaten: Så det kan alltså ha varit så att patienten var vid liv när ni påbörjade obduktionen?

Vittnet: Nej.

Advokaten: Hur kan ni vara så säker, doktorn?

Vittnet: För att patientens hjärna låg i en glasburk på bordet bredvid.

Advokaten: Jag förstår, men kan det inte ha funnits en chans att patienten fortfarande var vid liv?

Vittnet: Jo, det kan tänkas att patienten var vid liv. Och jobbade som advokat.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback