Inte en lugn stund...

2009-12-09 @ 23:33:05

eller jo faktiskt en lugn stund just nu.
Har gått från plugg till jobb både måndag och tisdag, egentligen skulle jag jobbat idag också men de hade tillräckligt med folk och jag var helt slut så det var skönt att slippa. Men imorgon efter skolan ska jag jobba igen.
Det är mycket i skolan nu med psykologi och det men bara att hålla ut i en vecka till sen är det jullov, jösses vad jag ska njuta :)

Idag kom jultidningarna som Nadja sålt sedan oktober, jag har suttit och sorterat och lagt i påsar med en liten lapp där det står vems det är och hur mycket som ska betalas, skönt att ha det gjort, nu är det bara att "leverera".
Nadja sålde för nästan 6000 kr och får 1700 kr själv och en massa fina premiär. Tack alla söta som handlat av henne. Hon är så duktig på att spara pengar så förmodligen kommer hon att spara dom pengarna också.
Önskar hennes mor var lika duktig :)

Har även suttit och försökt att sammanfatta någon form av lista på vad barnen önskar sig i julklapp, Claudia blir lätt att köpa till för hon vet precis vad hon önskar sig, Nadja däremot är jättesvårt att köpa till. Så ge mig gärna tips om julklappar till en 10-åring.

Nu är det snart sängdags, fast jag är pigg eftersom jag somnade på soffan en stund efter skolan idag men måste försöka somna innan kl 01 iallafall.
Vi hoppas hinna med Ikea en stund innan jobbet imorgon, skulle behöva köpa lite grejer.

Det börja likna något här hemma, åtminstone i v-rummet, Jocke har gjort så fint, bara tvn som ska skruvas fast på väggen nu och sedan vill jag ha någon fin tavla bakom soffan, sen är vardagsrummet färdigt iallafall. Vi tar ett rum i taget.
Alla golv är lagda, väggarna målade och nästan alla lister är också på plats, Jocke är lik mig när det gäller att vilja ha saker färdiga och det snabbt, så fort han har en ledig stund så fixar han med lägenheten, så skönt.
Snart kan vi nog börja ta det lugnt och göra lite annat.

På fredag kl 07:30 (!!!!!) ska jag vara i Uttran och kolla på min stora älsklings Luciatåg och på måndag är det lilla älsklingens tur kl 07:50(!!!!!) skönt att de har olika dagar i år så slipper vi dela på oss och kan se båda tjejerna.

Nu kom Jocke hem från träningen ska hjälpa honom att bära upp lite grejer. Vi hörs!

Kommentarer

Postat av: Jenny

Michelle önskar sig Sims3,böcker och presentkort.Presentkort är ju inte så roligt som mamma att köpa så: hårgrejer,badbomber,ngn snygg väska,ngt till rummet,smycken... hmm jag kommer nog på mera snart L.

Vi ses i morgon bitti!

Postat av: Malin ( Abbe´s sambo)

Det finns inget mysigare än att bara få vara med mamma så varför inte boka en fm/em med mamma på Centralbadet eller yasuragi hasseludden

Postat av: Lotta

Det går bra att köpa fin tavla av mig ;-) Skönt att ni har fått det så bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback