Veckobloggare

2009-12-27 @ 02:28:41

Det verkar inte spela någon roll hur mycket jag än vill men det bara går inte att blogga varje dag. Jag tycker det är så himla roligt att gå tillbaka och se bilder och vad man har gjort men har helt enkelt inte tid att blogga varje dag och sista tiden har det ju blivit ännu mindre, men nu jäklar ska jag blogga minst var tredje dag, för att jag VILL det. Jaja det var ju inte det jag skulle skriva om.

Jag kör väl en uppdatering som jag gjort sista tiden, är ju så glömsk men ska försöka komma ihåg.
Barnen och jag har ju haft jullov sedan den 17e men vi hann bara njuta av ledigheten i 2 dagar innan barnen åkte till pappa, men älsklingarna kommer imorgon och då ska vi njuta av en veckas ledighet. Missar dock nyårsafton med barnen för de åker till pappa på morgonen och kommer tillbaka dagen efter, vi kör varannan julafton och nyårsafton.

Denna vecka har jag mest jobbat och julshoppat, sön, mån och tis jobbade jag natt och försökte komma upp i hyfsad tid för att hinna julshoppa fy fan vad trött jag har varit. Men jag hann med allt :)
Julafton firades hos Jockes föräldrar ute på Lagnö med massa god mat och MYCKET paket. Barnen var väldigt glada och nöjda med alla klappar, vi vuxna med :)
På Juldagen åkte barnen tillbaka till pappa eftersom det var hans vecka och Jocke jobbade så jag passade på att smita till krukan och lira lite, det blev en LÅNG natt, sjukt lång natt kom hem kl 08 på morgonen, det var länge sedan jag hade en sån lång spelnatt, och idag har jag mått som jag förtjänat, I guess.
Blev femtimmars sömn bara eftersom jag måste vända tillbaka dygnet nu och idag har jag verkligen bara slappat, kollat på tv och pratat i telefon med Susanna, Anna och Therese och försökt komma fram till vad vi ska äta på nyårsafton. Vi kom fram till att vi ska ha Hummer till varmrätt men för och efterrätt har vi inte kommit på än.
Kommer att vara hemma hos oss med de närmaste vännerna, vi blir 8 vuxna och lilla William, det ska bli mysigt.

Imorgon vid elva ska jag träffa Suzanna i stan för lite shopping, sedan blir det hem och städa lite innan barnen kommer. På kvällen ska vi åka och kolla på Anna & Williams nya hem i Hammarby sjöstad och ha lite mellandagsmys.

På måndag blir det middag och julklappar hos min mor, lillebror Carlos kommer inte att vara med iår eftersom han gått och gift sig och flyttat till Lund :( Det lät bittert, men jag är glad att han är lycklig och mår bra därborta.
Hoppas kunna åka och hälsa på Carlos & Cilla snart, barnen tjatar.

På tisdag blir det mys hos Lena med Gia, Lina m.fl.

Resten av veckan är oplanerad förutom nyårsafton och att vi ska se "UPP" på bio någon dag om det hinns med, just det ja vi måste till Ikea och köpa möbler till barnens rum, det är rätt tomt i deras rum just nu eftersom de delade rum tidigare. Skrivbord, nya sängar, hyllor, förvaring och annat smått och gott.

Men just det har ju glömt att skriva om hemligheten! Alltså det var egentligen inget speciellt men kunde ju inte skriva om det eftersom Therese som överraskningen var till läser min blogg.
Eller jo klart det var speciellt men inte som vissa som läst här verkar tro ;)
Vi hade en babyshower för Therese som ska få en liten flicka om ca 3 veckor, var supermysigt.

Nu ska jag lägga upp en massa bilder (ni får stå ut med alla bilder, jag gillar bilder) och sedan sova ska ju upp vid 09:30, vända på dygnet var det va.
Natti natt!

Anna & William på Therese babyshower

 

Nadja var med och stod beredd att hoppa fram

 

Claudia med

 

Surprise! Therese kommer hem och så står alla vi i hennes hall, Suzanna hade lurat iväg henne och simma och vi fick nycklar av Micke för att förbereda tills T & S kom hem från simningen.

 

På skolavslutning och som vanligt sjunger våra sköna lärare för oss

 

Jocke på barnens planet

 

Mina bustjejer

 

Jag

 

Det var inte lätt att ta sig upp för rutschbanan, inte meningen heller

 

Tjejerna kämpar sig upp

 

Barnen och Jocke

 

Nadja & Jag

 

Mina älsklingar och jag

 

Som sagt fy fan för att ta sig upp...

 

...tur jag har snälla barn som hjälper till...

 

....jag kom upp!!!

 

Klara, färdiga, GÅ!

 

...och så upp igen, Claudia puttar på hahaha

 

 

Snökaoset som varit, fint!

 

Mina små tomtar på julafton

 

Nadja & Claudia

 

Nadja försöker posa men lillasyster bara förstör :)

 

Min lilla larvpotta som jämt ska göra sig till :)

 

Äntligen fick Nadja posa i sina nya kläder och smycken som hon fick i julklapp.

Hon har blivit så himla stor och är så otroligt fin, förstår ni att hon är MIN? :)

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback