Söndag+Måndag

2009-10-12 @ 16:15:58

Det blev match för mig i söndags, barnen och Jocke var med och kollade, tyvärr förlorade vi mot söder med 5 poäng men vi hämtade tillbaka rätt bra från att ha legat under med 20-8 i första perioden.
Efter matchen körde Jocke hem Nadjas kompis Ronya och barnen och jag åkte hem och hade det mysigt innan jag körde barnen till pappa. Efter det åkte jag till min gamla nagelsalong och lämnade lite grejer som hon ville köpa av mig det var riktig skönt att bli av med dom grejerna efter det åkte jag hem och gick och lade mig nästan direkt, var helt slut.

Idag var första dagen på min praktik och än så länge trivs jag hur bra som helst, jösses vilka underbara barn jag har att göra med. Tänkte sätta mig och kolla på utbildningar för jag tror verkligen att det är det här jag vill göra :)

Har precis diskat, fixat Molles bur och dammsugit, Jocke jobbar till kl 19 sen ska vi åka och handla.
Är jättehungrig nu och försöker fundera ut vad det blir för middag idag.

Tips någon?

Kommentarer

Postat av: Lena

Ett tips. Kolla efter utbildning till socialpedagog. då får du en bred och bra utbildning där du kan jobba med allt från barn till missbruk

Postat av: Noelia

Tack för tipset Lena. Har dock blivit avskräckt av vänner som läser eller har läst till Socialpedagog som säger att utbildningen är riktigt jobbig, jag är ingen plugg människa och vette fan om jag skulle fixa det. Men däremot låg/mellanstadie lärare med inriktining till specialpedagog alternativt speciallärare. Klurigt det där.

Postat av: Lena

Noelia. Jag tror att du tänker på socionom. Socialpedagog är en helt annan utbildning. skickar en länk för att du ska få lite mer inblick. rekommenderar dig att googla runt oxå på socialpedagog.

utbildningmedinriktningbehandlingochfritidgaardsverksamhet_50967.htm" rel="nofollow">http://www.studentum.se/Socialpedagogiskutbildningmedinriktningbehandlingochfritidgaardsverksamhet_50967.htm

Postat av: Noelia

Lena jag kommer inte in på den länken men hittade lite ändå och vad jag har förstått så handlar socialpedagog mest om arbete med barn och ungdomar som far illa eller har hamnat snett. Jag vill ju jobba med barn/ungdomar med funktionshinder som t.ex Downs syndrom. Men jag kanske har fattat fel. Det verkar som att speciallärare eller specialpedagog skulle passa det jag vill göra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback