Uttråkad idag...och för smala barn?

2009-10-31 @ 13:15:33

Känns som att jag skulle vilja hitta på något men kan inte riktigt få arslet ur.
Det har blivit väldigt mycket sena nätter detta lov eftersom jag passat på att jobba, ikväll är sista jobbnatten sen måste jag vända tillbaka dygnet, ska upp kl 06:30 varje dag nästa vecka.
Igår spelade jag turneringen på krukan men det var kallt, på CG däremot gick det bra, plussade nästan 5 inköp, nice!
Fått in en halv månadslön på bara 4 dagar, inte illa :)
Jag hoppas jag får sluta tidigt idag så jag kan ta det lugnt hemma och komma upp i hyfsad tid imorgon eftersom jag ska hämta mina älsklingar.

Igår morse fick jag ännu ett sånt där jobbigt samtal från Nadjas skolsköterska (fick ett förra hösten). Hon var bekymrad över att Nadja är så smal och undrade om jag var orolig. Jag svarade än en gång med att hon kanske skulle ta en titt på mig och deras pappa. Vi har varit spinkiga hela livet tills nu på äldre dar. Jag har vägt 43 kg sen jag var typ 13 år, till och med efter två st graviditeter vägde jag 43 kg. Har liksom bara stått still och inte spelat någon roll hur mycket jag ätit, kunde ändå inte gå upp i vikt. Det bara är så, min mamma är likadan. Men som sagt nu sista åren har det vänt ;)
Båda mina tjejer är likadana. Barnen äter, tro mig. Dom är inga storätare men dom äter allt som serveras och dom tycker om mat.
Jag förstår att det är hennes jobb att ringa mig det är ju samma sak för det föräldrar som har stora barn, dom får ju också samtal. Men känns inte kul, på nåt sätt känner jag mig skyldig och anklagad och så blir jag lite orolig.
Men både jag och deras pappa vet att barnen mår bra och dom äter så mycket dom behöver äta, det är det viktigaste. Nadja följer inte sin kurva, förbannade j-a kurva hon har aldrig följt den hon har alltid varit för lång för sin vikt. Hatar kurvor, alla är olika. Hon är nu 136 cm lång och väger 27 kg. Förra året vägde hon 22 kg så hon har ju faktiskt gått upp 5 kg. Hon är aktiv och frisk.
Ni som träffat mina barn vet ju att dom är smala, men jag skulle inte påstå att dom ser sjuka ut.

Jaja nu ska jag återvända till min bok och ta det lite lugnt innan jag ska iväg och jobba.
Ha en härlig lördag!


Kommentarer

Postat av: Jenny

åhhh jag blir så jävla sne på dom där kurvorna! Nadja är smal men va fan;det är som du säger du är ju också smal och hon äter ju!!! Alla är olika och dom där kurvorna kan dom stoppa upp i häcken,titta på barnen istället!! Dessutom låter inte hennes siffror helt fel heller.M är 147 cm och väger 37 kilo tex.Skit i det där Noelia,du har världens finaste tjejer!!!

Postat av: Noelia

Kollat runt lite och medelvikten för en 10-åring är 32 kg så så hemskt kan det ju inte vara!

Tack Jenny dina tre är också fina :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback