Fått mycket gjort idag

2009-09-14 @ 21:48:04

Gick upp kl 08:25 för att gå till skolan, vilket innebär att jag försov mig eftersom jag måste åka hemifrån kl 08:40, men jag kom i tid. Det är mycket i skolan bl.a håller vi på att skriva om tre generationer, vi ska alltså gå in på djupet av våra liv. Lite tungt. Jag ska skriva om min mormor, mamma och mig själv. Sen ska man redovisa det för hela klassen, minst 25 minuter ska det ta, usch jag som hatar att prata inför folk och så får jag sån grym prestationångest. Men det ska bli väldigt roligt att lära känna klasskamraterna ordentligt.
Sen ska vi snart ha läst ut en bok och lämna in en recension, och så ska vi redovisa om utanför och innanförskap, i grupper dock så det är inte lika farligt. Måste även hitta en praktikplats till v.42 och 43.
Nån som har något tips? Vill helst praktisera med barn/ungdomar med funktionshinder som tex. Downs Syndrom.
Efter praktiken blir det 3-veckors rapportskrivning om praktikplatsen och sen 4 veckor med psykologi, det ser jag verkligen fram emot.

Jaja, efter skolan åkte jag hem, Jocke tvättade kläder och fixade med  Molle (Molle bet Jocke idag) jag diskade, dammsög och bäddade sängen ren, skönt.
Sedan åkte vi till Ikea för att drömma oss bort lite och sedan kollade vi på ett radhus för att drömma oss bort ännu mer. När vi kom hem blev vi sugna på lite gott så vi sprang ner till Ica i sista sekund.
Blir lite oliver, rökt ost och korv sen blir det glass. Mums!

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Postat av: Jenny

vad är det du pluggar exakt? Vissa ämnen eller är det yrkesutbildning?

Postat av: Nolli

Tja! Nä jag läser in gymnasiet på folkhögskolan, sista året nu men går en social inriktning därav psykologi och sånt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback