Tisdag och onsdag

2010-02-24 @ 21:33:50

Igår kom vi hem från skolan vid 16:30, jag satte genast igång med maten och Nadjas kompis Li kom och lekte en stund.
Vid 19 tiden gick Li hem och vi tittade på "Förortsungar" en jättebra familjefilm. Nadja vill att vi ska bli familjehem efter att ha sett filmen, söt. Jag har iofs tänkt på det länge och skulle gärna vilja, åtminstone på deltid, men då skulle vi behöva ha ett extra rum så det får bli ett senare projekt isåfall.
Till middag åt vi: Purjolöksinbakad köttfärslimpa med kokt potatis och gräddsås, jättegott var det!

Tråkig bild och limpan ser bränd ut men det var den inte, mörkare än vanligt bara, antar att det var soyans fel

Dagen började riktigt illa idag, först råkade jag stänga av väckarklockan så vi försov oss och när vi sedan väl var på väg till skolan var det alldeles för mycket trafik. Ungefär 5 min från Nadjas skola sker en bilolycka 3-4 bilar framför oss och det blir stopp så bilarna framför vänder tillbaka och jag likaså. Hinner tänka att hmm tänk om det är Sacha? Men nä han brukar ju inte åka den vägen vid den tiden. Det sjuka är att jag ser att någon går ur ena bilen som hade krockat jag tycker det ser ut som Sacha men reagerar typ inte. När jag lämnat av Nadja så skickar jag ett sms till Sacha och berättar att det var en olycka på dalvägen för att jag var orolig. Får svar 45 min senare att han var i en av bilarna som var inblandad i olyckan. Gaaah jag blev jätterädd och bara satt och skakade. Sen kom tårarna vet inte riktigt varför eftersom han var oskadd men men. Jag är iallafall glad att han är oskadd är även glad att Nadja inte såg att det var Sachas bil, vet inte riktigt hur hon hade reagerat och inte jag heller för den delen. Bilarna som frontalkrockade fick bärgas men Sacha kunde köra sin till verkstan, den enda som blev skadad var en dam i ena bilen hon fördes till sjukhus. Världens pådrag var det.

Claudia fick vara hemma med Jocke imorse medan jag lämnade Nadja eftersom vi var lediga. Jag var fortfarande skakig när jag kom hem (efter ytterligare 1h o 45 i bilen pga trafiken) var tvungen att göra något så jag städade haha, tror det är lite ångestdämpande för mig. Sedan mös jag bara med lilltjejen, åt lunch och gjorde pärlhalsband sedan var det dags att hämta Nadja igen och gå på teater. Vi kom hem vid 19 och då stod maten på bordet. Detta blev det idag: Prosciuttolindad kycklingfilé med balsamicosky på tagliatelle- och ruccolabädd, också jättegott. I love Linas matkasse! Tror jag har sagt det förr ;)
Barnen sover sött men hade lite svårt att somna och saknade pappa lite extra ikväll, de var nog oroliga för det som hände idag, mina små älsklingar!

Claudia sov lite oroligt igår natt hon var snorig, ont i benet och det sved i "kissan". Hon låg och snyftade och vred och vände på sig och grät. Hade ingen salva hemma så det blev till att duscha henne mitt i natten (stackars grannarna) för att se om det hjälpte och det gjorde det. Misstänker att hon kan ha fått urinvägsinfektion när hon var och badade i 4 timmar i söndags. Men hon har inte haft ont idag så inatt blir det nog lugnt. Ska se till att lägga mig i tid så jag är utvilad imorgon, lägger mig alldeles för sent på kvällarna.

 

Den här bilden tog Nadja på Claudia här om dagen, var tvungen att lägga in den, så söt.

 

På tal om förortsungar ;)

 

Natti natt och ta hand om varandra, livet kan väldigt plötsligt ta en annan vändning. Lev här och nu och njut. Jag är sämst på att leva i nuet men ska försöka tänka på det. CARPE DIEM (fånga dagen)

 

Puss på er.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback