Första inlägget i år.

2010-01-09 @ 00:14:14

Nu har det ju varit ett nytt år i hela 9 dagar ju, dags att blogga. Har mest varit lediga och njutit av det. Såg UPP på bio med barnen, jättemysig film. Spelat lite poker men jag är iskall, i tisdags kom Linda med sina 3 barn och åt middag med oss, det var trevligt. I onsdags var jag på tjejmiddag hos Jenny också jätte trevligt, mycket babbel och sent blev det.  Nu börjar ju alla mina barndomsvänner ploppa ut ungar eller är gravida, det är så kul. Nästa på tur är Therese som är beräknad om 5 dagar, längtar! Efter henne är det Suzanas tur i Juni :)
Allvaret började igen i torsdags då min skola började och på måndag börjar barnens skola. Så snart tillbaka till vardagen men det är rätt skönt med rutiner igen.

Jag hade ett nyårslöfte i år och det var att sluta röka så nu har jag hållt mig i 9 dagar, jag har aldrig någonsin förut när jag slutat röka varit så bestämd som denna gång. JAG KOMMER ALDRIG MER NÅGONSIN I HELA MITT LIV TA ETT BLOSS. Det är fan inte lätt men jag klarar det denna gång, det vet jag.

Idag kom mitt fina halsband som jag beställde hos http://smycketjejen.bloggsida.se/, hon gör otroligt fina smycken och är superbillig. Jättebra service och snabb leverans, rekomenderas varmt.


Här är mitt smycke. Bilden är tagen med mobilkameran så den ger inte halsbandet rättvisa, jag älskar det.
Det står "alltid nära" på ringen och på brickorna står barnens namn med ett litet hjärta under namnen.

 

Sista dagarna har jag fått för mig att jag MÅSTE ha en Iphone, så den beställde jag idag, kommer inom 3-5 arbetsdagar, skynda skynda!

Imorgon ska vi göra något jättekul, nämligen flyttstäda Jockes lägenhet, buhuuu vad tråkigt!

Men efter det  är det hockeymatch, betydligt roligare och på söndag är det min tur att spela basketmatch, kommer säkert gå skitbra för mig med tanke på att det var tre månader sedan jag tränade.

På söndag är det storstädning hemma och så ska vi handla mat för hela veckan men viktigast och roligast av allt är såklart att barnen kommer hem igen :)

Nu avslutar jag med lite bilder från bl.a nyår.

 

Therese med stora magen och Jenny

 

William, vår yngsta gäst förutom de två i magen då :)

 

Till förrätt åt vi löjromstoast och till varmrätt "Surf & Turf" (Hummer & Oxfile), jättegott var det.

 

Det var trångt men fanns mycket hjärterum

 

Vi fick två efterrätter den första var mintchokladmouse och den andra Creme Brulee

 

När vi hade ätit ihjäl oss spelade vi lite spel, vi fick en supertrevlig kväll.

 

"Med vilda gester" Jocke mjölkar kossa

 

Claudia och jag gjorde knäck i tisdags och när den var färdig så ville Claudia göra en egen röra hon blandade ALLT, det smakades inte på sen kan jag säga.

 

Nadja har velat klippa sitt hår i etapper ett tag så i tisdags tog vi tag i det, blev jättefint :)

 

 

 

Kommentarer

Postat av: nadja

Hej mamma! Nu sitter jag på pappas jobb, jag sitter på Jens kontor och spelar lite spel och så. Kolla på min blogg om du vill jag har skrivit lite där.

Det har kommit ett par och nu är det ett annat par här som kollar på en bil.

Puss Puss! Jag älskar dig!:)

Postat av: Noelia

Hej gumman! Har läst din blogg redan, kul att du kunde följa med pappa. Snart är det dags att hämta Parisa, hoppas ni får jättekul. Älskar dig. Puss puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback