Wihooo!

2010-09-25 @ 22:43:36

Jag fick heltidsvikariatet på förskolan så jag börjar på måndag det ska bli jättekul. Därmed jobbade jag mitt sista pass på särskolan i fredags vilket var lite sorgligt men jag lovade chefen att höra av mig om det händer något, de tyckte att det var jättetråkigt att jag skulle sluta nu när de hade fått ordning på allt, men men thats life. Jag fick även jobbet i Älta och jag har sagt att jag kan jobba kvällar varannan vecka samt varannan helg vi får se om jag orkar med det annars sa de att det bara är att säga nej när de ringer.

Igår och idag har jag haft det riktigt mysigt med mina tjejer, igår var det idol med massa gott och idag var vi först och shoppade lite och sedan på bio. Köpte en jättefin vinterjacka till Nadja ett par höststövlar till Claudia och en present till Claudias kompis dit hon ska på kalas imorgon. Amy Diamond var på Heron City så vi köpte singeln samt skivan och fick dom signerade, barnen tyckte det var roligt :) Jag älskar att ha helg med mina älsklingar vardagarna också såklart men det är så skönt att slippa stressa barnen i säng och bara vara och göra det vi känner för. Just det har varit hos frisören och klippt båda tjejerna i helgen också, de blev jättefina!

Claudia skrämde livet ur mig för ett par timmar sedan då jag plötsligt hörde ett dunk från vardagsrummet och Claudia som grät jätte mycket. Hon hade ramlat och slagit i ryggen i kanten på byrån det blev en bula och jätterött/blått. Det såg läskigt ut, jag tycker det är riktigt läskigt när barnen gör illa sig speciellt när det handlar om rygg och nacke. Hon har jätteont när hon rör på sig :( Men nu sover mina sessor sött och jag hoppas Claudia är bättre imorgon och Nadja med för den delen, hon hade magproblem idag igen. Den 10:e okt ska hon till Astrid Lindgrens barnsjukhus och göra utredning på magen och för misstänkt astma (hon har haft andningssvårigheter 2 ggr denna vecka). Hoppas verkligen vi får veta vad det är för fel på hennes mage hon har ju haft problem så länge med den. Själv bara hostar och hostar jag, har gjort det i ca en månad och blir aldrig frisk, på kvällarna och mornarna är det som värst hoppas det går över snart.

Annars ikväll så fick jag för mig att det var rensningsdags hade tänkt göra det nästa vecka men fick ett ryck. Bort med alla sommarkläder och med alla för små höst och vinterkläderna. Nu är det fint och prydligt i barnens garderob och bara användbara kläder :) De för små kläderna lämnas in till gröna villan för försäljning förutom det som är lite dyrare märken, det får jag mer för om jag säljer själv på tradera. Fast det brukar sluta med att jag inte orkar/har tid att sälja det själv. Ska försöka denna gång. Borde göra samma sak med min egen garderob och Jocke med sin. För att inte tala om källarförrådet jag får helt enkelt hoppas på flera trevliga ryck ;)

Imorgon tar vi lite sovmorgon och beger oss vid 10:30 på Nadjas hockeyträning och efter det lämnar vi Claudia på kalas. Nadja och jag får väl hitta på nåt skoj medans. Efter kalaset kör jag mina sessor till pappa, snyft. Tur att veckorna går fort så får jag ha dem hos mig snart igen. Jösses var jag var "pratglad" idag, nu får det vara nog ;)
Hoppas ni haft/har en lika härlig helg som vi!

Claudia & Amy Diamond

Nadja & Amy Diamond


Nyklippt Nadja


Nyklippt Claudia

Nadjas nya jacka

Kommentarer

Postat av: Jenny

vad fina de blev i håret! Tyckte Nadja att det var kul på träningen? Hon får ta det lite lugnt och säga ifrån om hon inte orkar,särskilt om hon varit sjuk.Kram på er!

Postat av: Noelia

Tack! Ja hon tyckte det var kul men att det var TUFFT, hihi men det är en vanesak och hon vill fortsätta. Sagt att hon kan prova några gånger till och känna efter. Vi får väl se :)

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback